Skärpning!

Jag lider av sömnproblem och ångest. Det är något jag gjort i många år och lärt mig acceptera. Det finns dock vissa grejer jag kan göra för att lindra besvären. Det handlar om klassikerna att träna och äta rätt. Jag vet med mig att om jag tränar regelbundet och äter bra mat mår jag bättre, inte bara fysiskt utan även psykiskt. Logiskt eller hur? Man skulle kunna tänka sig att jag med den vetskapen automatiskt tränar hårt flera dagar i veckan och äter nyttig mat och skippar godis och sådant. Men icke! Självdiciplinen finns sällan där.

Nu har jag lyckligtvis världens bästa träningspartner och vi är båda fortfarande jättepeppade på träningen. Jag blir dock trött snabbt och känner att jag skulle klara mer om jag skippade den dåliga maten, godiset och allt vad det är. Dessutom behöver vi spara pengar hemma då det är så himla mycket vi vill göra och köpa. Därför ingick jag och älsk en pakt ikväll att bara äta hemlagad mat hela oktober månad, bortsett från den 7e då vi ska se Mr.Betnér och helgen då vi ska till Ullared. Vi är dessutom överens om att undvika godis i största möjliga mån och om det krisar sig med sötsuget finns det ju alltid popcorn, salta pinnar, gurkstavar, morotsstavar eller annat som är både billigare och nyttigare. Självklart är det något jag har för avsikt att fortsätta med även efter oktober men man får ta små steg för att nå de stora.

Ironiskt att jag sitter och skriver detta 00:40, men jag är "ledig" i morgon och är inte det minsta trött ännu. Ska försöka trötta ut mig med lite monopoly på min älskade iPhone.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag hejar på dig :D

2011-09-28 @ 22:34:57
URL: http://Mikaelapc.wordpress.com

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0