Förvirring.

Det råder förvirring i denna kurs. Jag känner att jag inte alls har den koll som jag borde ha på uppgifter, litteratur och liknande. Varje gång man tror att man har koll på vad som händer och sker så pratar man med någon i klassen och vips så är man lika förvirrad som man var första dagen. Men hey, det löser sig.

Förkylningen börjar dra sig tillbaka men det känns i hela kroppen att den inte är över ännu. Jag väntar mig ett bakslag om en vecka eller två då jag kommer ligga som en klubbad säl. Men det löser sig det med.

Idag har varit en lite halvjobbig skoldag. Två föreläsningar om genus som så fyndit döpts till kön 1 och kön 2. Kön 1 var enbart en repetition av genusföreläsningen vi hade första terminen. Man skulle kunna tro att vi glömt av mycket sedan dess (uppenbarligen tror högskolan det) men jag tycker att det satt kvar rätt bra eftersom allt hon sa lät oerhört bekant. Det var på den tiden då man faktiskt läste litteraturen också så att det hela satte sig ännu bättre. Kön 2 däremot var en del nytt men ack så trökigt. Och föreläsaren var diktator. Det tog två minuter så var varenda människa i rummet mer eller mindre livrädda för att göra minsta ljud ifrån sig. Jag vågade inte ens öppna min flaska för att tillföra lite vätska till min kropp. Det var även förbud mot telefoner och alla som höll på med något annat än att ihärdigt lyssna på henne fick sig kunde som hon sa lika gärna gå därifrån. Jag trotsade dock telefonförbudet och satt på Facebook hela föreläsningen, i ren protest. Mohahahaha!

Nu sitter jag i skolan och har styrt upp med lite grejs inför mentorsträffarna som vi fått lite information om. Skulle ta och läsa lite men det hinner jag nog inte för snart slutar älsk jobbet och då ska jag möta honom och köpa skabb-mat. Hepp hepp!

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0