Bra dag!

Det var skönt att vara tillbaka på vfu'n idag och jag har fått tillbaka största delen av orken även om jag fortfarande är seg i kroppen och har ont i halsen.

Idag har jag målat, lekt med lego, pusslat, spelat spel och lekt jage, bland annat. Eller ja, inte bara jag. Barnen var med på ett hörn också. Tänk om man kunde få betalt för varje teckning man får av barn. Eller ännu bättre, få betalt för varje teckning ett barn vill att man ska måla åt dom. Gjorde misstaget i måndags att sätta mig och måla en nalle och givetvis fick jag måla 15 nallar till efter det. Idag har vi målat bilar och cyklar med tillhörande vägar, månar, solar och hus. Men det gör inget, det är bara skoj. Det finns nog inget annat yrke där man känner sig så uppskattad.

Barngruppen jag är i är helt underbar. Barnen (de flesta) är lugna, trygga och utåtriktade. Längtar nästan redan till i morgon då det är dags igen men innan dess ska jag låta min red bull kicka in, jag ska laga mat, lösa lite korsord se något avsnitt av någon serie och eventuellt även sova någon timma innan klockan ringer 05.30 i morgon igen.


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0