Fail, Aftonbladet, Fail!

Aftonbladet har nu under sommaren ett nyhetsquiz man kan göra för att se om man har koll på vad som händer i världen.

I dagens quiz lyder fråga åtta så här: I kväll visar TV3 Harry Potter och hemligheternas kammare den andra fimen i succéserien. Hur många Harry Potter-filmer har gjorts?

So far so good, right?

Men nu till svarsalternativen:
  • Fem
  • Sex
  • Sju
Det finns sju böcker. Det har gjorts en film per bok, bortsett från sista boken som får äran att spelas ut på två filmer. Hur många filmer blir det? Ja, precis. Åtta filmer. Inte fem. Inte sex. Inte sju. Utan åtta filmer. Bara jag som tycker att det vore en bra idé att ha med det som alternativ då? :)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Haha, jag tog samma test och blev också helt fundersam :p Enda jag kan tänka mig ligger bakom denna tabbe är att de egentligen menar hur många filmer som kommit ut? Åttan är ju gjord, men inte släppt. Kanske det som fått dom att klanta till det? :p

2011-07-08 @ 18:27:49
Postat av: Sandra

Isabell: Det är sant, men då måste de ju formulera om frågan. :P

2011-07-08 @ 21:04:59
URL: http://whatcansandrasay.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är part 1 och part 2 som är en film duh dom gjorde såå drf att jag tror ingen vill sitta och kolla på harry potter i 4 timmar

2011-09-23 @ 10:00:16
Postat av: Sandra

Anonym: Det är fortfarande två filmer, även om de hör samman och baseras på en bok. Jag ifrågasätter inte varför de gjort två filmer, jag ifrågasätter varför Aftonbladet inte har med rätt svarsalternativ.

2011-09-23 @ 10:05:36
URL: http://whatcansandrasay.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0