Back in Borås.

Nu är vi tillbaka hemma i Borås sedan några timmar tillbaka. Det har varit en jättemysig helg. Åkte direkt till Liseberg när vi kom till Göteborg och mötte upp mamma där. Gick runt där till 22-tiden på kvällen och hann åka allt från Kanonen till Flume Ride. Testade Shang High för första gången. Rolig att åka, kändes nästan precis som tornado som stod där innan fast kul att man får sitta utåt. Bekvämt också. :)

Åkte självklart Atmosfear också. Inte alls så läskig som jag väntat mig. Var smått nervös när det väl var dags och jag såg en stackars tjej som åkte några omgångar innan oss som skakade värre än ett asplöv när hon skulle gå av så hon fick knappt upp bygeln. Den kändes varken lika hög eller lika snabb som jag väntat mig och inbromsningen var riktigt mild. Nice alltså.

Idag tog vi en tur till Backaplan för att kika lite på rean. Hittade inget där heller. Några böcker bara. När det var dags att ta tåget hem var det massor med djur som skulle med. Det är en kupé med 5 sittplatser som är avsatt för resenärer med djur. När vi gick på satt det en tjej där med en liten chiuhuaua som var riktigt aggressiv mot andra hundar. En kvinna som jobbade på tåget gick med oss av under tiden som hon försökte lösa situationen.

På perronen stod det ett annat par med en hund som också skulle med. Den var dock hur lugn som helst så det var inga problem. Kvinnan som arbetade på tåget var själv hundägare och sa att det inte var acceptabelt att resa med aggressiva hundar så hon bad en annan kollega att flytta på den hunden. Sagt och gjort så fick de snällt flytta sig till en annan vagn medan vi andra tog plats i kupén. När vi knökat in oss på platserna kom en kille till med två katter i bur så det var verkligen fullt i kupén men det var inga problem eftersom det inte var några som var aggressiva.

Jag vill ge en stor eloge till den trevliga kvinnan som arbetade på tåget som verkligen tog tag i problemet och löste det åt oss. Det tycker jag ändå att SJ har blivit bättre på men ett så bra bemötande som vi fick av henne upplever man sällan på någon plats. Jättetrevligt! :)

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0