Ny kalender.

Idag har jag hållt mig hyffsat sysselsatt. Tog en promenad in till stan i förmiddags och skaffade mig en ny kalender. Nu får förra årets gå i pension efter att ha utstått många aktiviteter, mycket kladd, födelsedagar, flytt, utflykter, föreläsningar, examinationer och mycket mer. Jag har precis suttit och fyllt i födelsedagar och kommande aktiviteter men vågar inte skriva in schemat för skolan ännu trots att det publicerats. Jag vet av erfarenhet att de har en tendens att ändra allt precis i sista sekund och jag vill ju inte att mitt liv ska bli för nedkladdat från början. Jag vet inte varför men jag älskar att fylla i nya kalendrar. Jag hade inte kommit ihåg något alls utan kalendern därmed är det en mycket stor del i mitt liv.

Efter stan åkte jag till Maxi för att införskaffa lite frukt och andra färskvaror som lyste med sin frånvaro hemma. Jag hann bara komma hem och slänga in varorna i kylen innan det var dags att åka in till stan igen. Mötte upp älskling en sväng för jag ville ha sällskap när jag spanade in reorna lite. Hittade tyvärr inget roligt.

Jag och älsk träffade Kristoffer en sväng för en fika innan vi åkte hem. Styrde upp med en sallad till jättegoda miniköttbullar som jag verkligen rekommenderar. Nu blir det att läsa lite skvallertidning och kika på tv en stund innan det är dags att besöka sängen ett par timmar.

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0